• وبلاگ : ايحسب الانسان ان يترك سدي
  • يادداشت : بدون بخاري در سرماي شديد
  • نظرات : 2 خصوصي ، 2 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام
    خدا خيرش بده كسي رو كه براي اين بنده خدا بخاري خريد.

    با سلام دوست عزيزمن از قم

    كار خير كردن بهترين كار است و لي يك اما دارد در زمان طاغوت و در يك حكومت ديكتاتوري وابسته به بيكانه عمل خير هم خوب است و هم واجب شرعي اگر انسان مطلاع باشد.

    اما در حكومتي كه اسلام در حاكم است مي گويند ايا عمل خير مي تواند محرومان را چاره كند؟

    براي درك اين مطلب بايد محروم را معني كنيم چه كسي محروم است ازچه چيزي محروم است چه نظامي اين محرومان را از زندگي انساني و معيشعتي محرم كرده است؟

    مگر اين محرومان نبودند امام فرمود اين انقالب مال زاغه نشينهاست بس چي شد.

    اقايان روحاني رفتند كاخ نشين شدند و مي خواهند با فطره و ذكات درد محرومان را حل كنند.

    عزيزمن: اين ها همه شعار است.

    مي گويند انقلاب 57 فرهنگي بوده است لعنت بر دروغ گو منظور اين اقايان اين است مردم قيام كردند تا شاه را با شيخ عوض كنند و لازومي ندراد دگرگوني بينيادي اقتصادي انجام شود زيرا اقايان تا خرخره مي خورند و گراني دارد بيداد مي كند.

    من به عنوان كسي كه درانقلاب شركت كردم بخاطر نابودي ظلم وستم و ايجاد ازادي و عدالت اجتماعي و كرامت لانساني انقلاب كردم نه اينكه شاه بود شيخ بياد و اوضاع اينگونه كه شده بدترهم باشد.

    در هر صورت در كشورما ايارن نزديك به سي ميليون نفر مسكن ندراد و حدودا بيش از 15 ميليون به نان شب محتاجند و چاره اين مسئله دادن حقوق مردم به خودشان است نه از راه و طريق خيرين و فطره و ذكات.

    اين مردم در امد سرانه دارند اگر درامد سرانه را به خود مردم بدهند و يا لااقل به كساني كه نيازمند در يفات وجهي هستند بكنند به خيرين نيازي نيست البته من كارخيرين را تحصين ميكنم.

    ولي راه اساسي نيست.

    من روزي را مي بينم اگر مسئولان به شعاردهي ادامه دهند با اين اوضاع ويرانه قوه قضائيه همين محرومان بار ديگر قيام خواهند كرد تار پود ظلم را از هم خواهند پاشانيد.

    اي اقاي محترم : حقوق به ريال پرداخت مي كنند و مردم با ارزش دلار خريد ميكنند معني اين حرف چسيت؟

    معني اين حرف يعني به گفته انگليس عمل كردنك

    ايراني را گرسنه مگه دئار و عرب را سير.

    والسلام

    پاسخ

    بسم الله الرّحمن الرّحيم سلام بر هر كسي كه مايل به شنيدن حق و پذيرش آنست .هر آنچه ميگوييم و بر زبان مي آوريم بايد يك روزي از آثاري كه بر اعتقادات و اعمال ديگران ميگذارد با خبر شويم و پاسخگوي عواقب آن باشيم .هيچ ميدانيد چند درصد از جمعيّت كشور با ارزش ايران را روحانيّت تشكيل ميدهد و چند درصد از آنها در امور سياسي درگيرند و چند درصد سمت مهمّي دارند .اوّل بدانيد كه شايد يك درصد جمعيّت اين كشور روحاني باشند بنابر اين كشور را مردمند كه در واقع اداره ميكنند خصوصاً با انتخابات آزاد و با اراده اي كه انجام ميدهند .هر چه از رنگهاي مذهبي اين مردم دورتر شده اند لطمات بيشتري خورده اند و اگر باز دورتر شوند همانها ادامه مي يابد .خدا همه ي ما را هدايت كند و به راه راست رهنمون باشد .شما 47 سال داريد بهتر است به فكر آنطرف بيشتر باشيد كه فكر نميكنم كسي در شهر ها بيش از 70 سال عمر كند .كسي را كه ميبيني كار خيري ميكند تشويقش كن و كمكش كن ،‏اين به ادب و عقل و انسانيّت نزديكتر است .خدا نگهدار هر آكسي كه به نفع و سود مردم قدم برميدارد .