• وبلاگ : ايحسب الانسان ان يترك سدي
  • يادداشت : آيا قدم خير بر ميداري ؟
  • نظرات : 2 خصوصي ، 2 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    به نام خدا

    من ميگم كه اگه ما معتقدين به آنچه اعتقادات ما ميگه درست عمل كنيم ؛ هر غير مسلماني هم به ما متمايل ميشه چه برسه به مسلمونايي كه از وضع كنوني گله مند هستند .

    ميدونيد چرا چون دستورات ديني عين فطرته و به رفتارهاي انساني محض دعوت ميكنه ؛ مثل جاذبه اي كه تمام معصومين ما داشتند كه هر گبر و كافري رو متأثّر ميكردند و جذب ميكردند .

    مثل همين رسيدگي به فقرا و دستگيري از نيازمندان و حمايت از مظلومين و بسياري از رفتارهاي زيبا و دلنشين كه بايد به سيره ي اهل بيت مراجعه كرد

    با درود فراوان . خيلي اتفاقي سري زدم به وبلاگ قبلي خودم كه آخرين پستش رو در بهمن 82 نوشته بودم و همينطوري كامنتاشو يه نگاه كردم و ديدم يكي مونده به آخرين كامنت شما از موضعي دوستانه در مورد مطالب من نظر داديد و منو دعوت كرديد به صحبت و ... . واسم خيلي جالب اومد و نتونستم سكوت كنم . دوست عزيز من همه نوشته هاي شما رو نخوندم اما با اندك توجهي به اسلوب و در و ديوار وبلاگتون به نظر مي ياد كه شخصي مذهبي و البته اهل تحقيق هستيد . قبل از هر چيز بگم اون عقايد من در حدود سه سال و خورده اي پيش بود كه شما خونديد و خود شما مي دونيد انسان عقايدش با گذر زمان عو ض مي شه . البته من هنوز همون نظريات رو دارم و شايد در مورد خيلي مسائل اعتقادي ديگر تجديد نظر كردم . اما مي پذيرم كه در اون زمان خيلي تند مي نوشتم و ملاحظه ديگران رو نمي كردم كه شايد بعضي چيزها واسشون جنبه تقدس داره . البته من هنوزم بر اينم كه در دنيا همه چيز قابل شوخي كردن هست و مي توان با زبان طنز هر چيزي رو نقد كرد و نبايد بي دليل لباس تقدس بر هر چيز پوشاند چه كه در گذر زمان تبديل به بت ناخواسته مي شود و همين آغاز تندروي هست . قبول دارم كه من هم گاهي جاها از آن سوي بام افتاده ام ولي صورت كلي عقايدم هماني هست كه بود . خيلي خوب هست كه انسان در زندگي اعتقادات خاصي داشته باشد و بر ايد عقيده ام كه همين عقايد تكيهگاه رشد و نمو اوست اما اصرار بيش از حد بر مواردي كه جاي شك دارد موجب سقوط است و خشت بناي انسان بر اين است كه هر دم راه تكمل را برود و اين يعني هر لحظه فكر كردن به مباني اصلي و تجديد نظر در مورد مواردي كه بر غلط بودنشان پي مي بريم و اصلاح مسير ...

    در هر صورت از آشنايي با نظراتتون خوشحال شدم و در فرصتي بهتر وبلاگ شما رو عميق تر مي خونم .

    به فاصله كمي بعد از كامنت شما دوست ديگري اظهار لطف كردن و منو سوسول خطاب كردند . البته اين چيزها رو زياد شنيدم و به نظر مي ياد در اين مملكت به چالش گرفتن اعتقادات سوسول بازي است . دير يا زود ما سوسولها رو از زندگي فيلتر مي كنند تا دوستان معتقد در دنيايي پر از مردانگي!!! به خوشي زندگي كنند .

    لطفا اگه قصد داريد چيزي به من بگيد واسم ايميل بزنيد من خيلي كم وبلاگ هاي قبليم رو مي بينم.