سه آزمایش پیروی از اهلبیت (ع)
امام صادق (ع): اِمتَحِنوُا شیعَتَنا عِندَ ثَلاثٍ: عِندَ مَواقیتَ الصَّلوةِ کَیفَ مُحافَظَتُهُم عَلَیها، وَ عِندَ اَسرارِهِم کَیفَ حِفظُهُم لَها عِندَ عَدُوِّنا، وَ اِلی اَموالِهِم کَیفَ مُواساتُهُم لِاِخوانِهِم فیها.
«الخصال- باب الثّلاثه ح 62» «مشکاة الانوار /202» «روضة الواعظین 2/293»
شیعیان ما را در سه چیز آزمایش کنید: در اوقات نماز که چگونه و تا چه اندازه مواظبت بر آنها دارند، در اسرارشان که چگونه آنها را از دشمنان ما حفظ می کنند، و در اموال و ثروتشان که با برادران دینی خود تا چه اندازه کمک و همراهی می کنند.
برای مطالعه ی بیش از 400 روایت از امام صادق علیه السلام به آدرسهای زیر مراجعه فرمایید.
400 حدیث از امام صادق علیه السلام
وسائل مستعمل و اضافی خویش را به نیازمندان برسانید
درضمن :
*گوسفند نذری ، گوسفند عقیقه ، کفّارات و ریختن خون قربانی (مرغ یا خروس ) پذیرفته میشود
*نماز و روزه برای اموات و اهدای ثواب اعمال عبادی برای شادی روح درگذشتگان
نیز دریافت میگردد تا انشاء الله در اختیار نیازمندان متدین بالاخص طلاب قرار گیرد
*اعزام مددجویان متقاضی کار به منازل ، مجتمعات مسکونی و مؤسّسات هم انجام میشود که
به این ترتیب شما میتوانید با به کارگیری ایشان زمینه اشتفال آنها را فراهم نمایید.
www.tavassolbefateme.parsiblog.com
dameakhar@post.ir
حجة الاسلام کاظمی 09198537287 و 09352361286
آدرس دفتر مرکزی :شهرک مهدیه طلاب ، خیابان انتظار ، کوچه 19 ،پلاک 22
دفتر جمکران :مقابل درب شماره دو مسجد مقدس ،پشت قلعه گبری پلاک 313 تلفن 025-3725368
8
استاد اخلاق میرزا اسماعیل دولابی پیش از وفات برای زندگی مومنانه 15 دستورالعمل راذکر میکند که به ترتیب درذیل آورده شده است.
1.هر وقت در زندگیات گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان خدا کرده است؛ زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی؟ هر کس گرفتار است، در واقع گرفته ی یار است.
2.زیارتت، نمازت، ذکرت و عبادتت را تا زیارت بعد، نماز بعد، ذکر بعد و عبادت بعد حفظ کن؛ کار بد، حرف بد، دعوا و جدال و… نکن و آن را سالم به بعدی برسان. اگر این کار را بکنی، دائمی می شود؛ دائم در زیارت و نماز و ذکر و عبادت خواهی بود.
3.اگر غلام خانهزادی پس از سال ها بر سر سفره صاحب خود نشستن و خوردن، روزی غصه دار شود و بگوید فردا من چه بخورم؟ این توهین به صاحبش است و با این غصه خوردن صاحبش را اذیت می کند. بعد از عمری روزی خدا را خوردن، جا ندارد برای روزی فردایمان غصه دار و نگران باشیم.
4. گذشته که گذشت و نیست، آینده هم که نیامده و نیست. غصه ها مال گذشته و آینده است. حالا که گذشته و آینده نیست، پس چه غصه ای؟ تنها حال موجود است که آن هم نه غصه دارد و نه قصه.
5.موت را که بپذیری، همه ی غم و غصه ها می رود و بی اثر می شود. وقتی با حضرت عزرائیل رفیق شوی، غصه هایت کم می شود. آمادگی موت خوب است، نه زود مردن. بعد از این آمادگی، عمر دنیا بسیار پرارزش خواهد بود. ذکر موت، دنیا را در نظر کوچک می کند و آخرت را بزرگ. حضرت امیر علیه السلام فرمود:یک ساعت دنیا را به همه ی آخرت نمی دهم. آمادگی باید داشت، نه عجله برای مردن.
6.اگر دقّت کنید، فشار قبر و امثال آن در همین دنیاقابل مشاهده است؛ مثل بداخلاق که خود و دیگران را در فشار می گذارد.
7.تربت، دفع بلا میکند و همه ی تب ها و طوفان ها و زلزله ها با یک سر سوزن از آن آرام می شود. مؤمن سرانجام تربت میشود. اگر یک مؤمن در شهری بخوابد، خداوند بلا را از آن شهر دور میکند.
8.هر وقت غصه دار شدید، برای خودتان و برای همه مؤمنین و مؤمنات از زنده ها و مرده ها و آنهایی که بعدا خواهند آمد، استغفار کنید. غصهدار که میشوید، گویا بدنتان چین میخورد و استغفار که میکنید، این چین ها باز می شود.
9. تا می گویم شما آدم خوبی هستید، شما می گویید خوبی از خودتان است و خودتان خوبید. خدا هم همین طور است. تا به خدا می گویید خدایا تو غفّاری، تو ستّاری، تو رحمانی و…خدا می فرماید خودت غفّاری، خودت ستّاری، خودت رحمانی و… . کار محبت همین است.
10.با تکرار کردن کارهای خوب، عادت حاصل می شود. بعد عادت به عبادت منجر می شود. عبادت هم معرفت ایجاد می کند. بعد ملکات فاضله در فرد به وجود می آید و نهایتا به ولایت منجر می شود.
11.خدا عبادت وعده ی بعد را نخواسته است؛ ولی ما روزی سال های بعد را هم می خواهیم، در حالی که معلوم نیست تا یک وعده ی بعد زنده باشیم.
12. لبت را کنترل کن. ولو به تو سخت می گذرد، گله و شکوه نکن و از خدا خوبی بگو. حتّی به دروغ از خدا تعریف کن و این کار را ادامه بده تا کم کم بر تو معلوم شود که به راست ی خدا خوب خدایی است و آن وقت هم که به خیال خودت به دروغ از خدا تعریف می کردی، فی الواقع راست می گفتی و خدا خوب خدایی بود.
13.ازهر چیز تعریف کردند، بگو مال خداست و کار خداست. نکند خدا را بپوشانی و آنرا به خودت یا به دیگران نسبت بدهی که ظلمی بزرگ تر از این نیست. اگر این نکته را رعایت کنی، از وادی امن سر در می آوری. هر وقت خواستی از کسی یا چیزی تعریف کنی، از ربت تعریف کن. بیا و از این تاریخ تصمیم بگیر حرفی نزنی مگر از او. هر زیبایی و خوبی که دیدی رب و پروردگارت را یاد کن، همانطور که امیرالمؤمنین علیه السلام در دعای دههی اول ذیحجه می فرماید: به عدد همه چیزهای عالم لا اله الا الله
14.دل های مؤمنین که به هم وصل میشود، آب کُر است. وقتی به علــی علیه السّلام متّصل شد، به دریا وصل شده است...شخصِ تنها ، آب قلیل است و در تماس با نجاست نجس می شود ، ولی آب کُر نه تنها نجس نمی شود ، بلکه متنجس را هم پاک می کند."
15.هر چه غیر خداست را از دل بیرون کن. در "الا"، تشدید را محکم ادا کن، تا اگر چیزی باقی مانده، از ریشه کنده شود و وجودت پاک شود. آن گاه "الله"را بگو همه ی دلت را تصرف کند.
برگرفته از وبلاگ یکی از لینکهای دوستان خودم http://sanie.parsiblog.com/
بسم الله الرحمن الرحیم
ابتدا به این صفحه سری بزنید و سپس مطلب بنده را بخوانید
تصاویری که 1 درصد از ایرانیان از کشورشان به نمایش گذاشتهاند / جنجال بچه پولدارهای تهرانی! + تصاویر
سلام بر آنهایی که دنیای موقت و ناپایدار را شناختند و از آن به راحتی گذشتند.
فقرایی را بنده میشناسم و در بین مددجویان ما هستند که برای خرج و مخارج فرزندشان مانده اندو با سختی و مشکلات زیادی زندگی میکنند و گاها با چند صد هزار تومان کلی از مشکلاتشان حل میشود ، آیا این انسانی است که این بندگان خدا اینگونه باشند و در کنارشان کسانی باشند که با زجر و درد زندگی کنند و در عذاب باشند .
پس بدانیم که فرق بسیاری است بین انسان بودن و ظاهری انسانی داشتن.
بیاییم و علاوه بر داشتن ظاهری انسانی باظنی انسانی هم داشته باشیم.
ما در شهر مقدس قم وسائل و لوازم مستعمل و کهنه برای فقرا جمع میکنیم حتی کیف و کفش و بسیارند کسانی که از این کهنه ها میبرند و استفاده می کنند.
http://tavassolbefateme.parsiblog.com/